Letošní výsledky maturit na Gymnáziu Nymburk

Letošní výsledky maturit na Gymnáziu Nymburk

Gymnázium Nymburk obdrželo z CERMATu přehledy s výsledky společné části a sumarizaci výsledků ze společné a profilové části. V článku naleznete komentář ředitele školy Jiřího Kuhna k děním okolo maturit, k výsledkům MZ na Gymnáziu Nymburk a celkový přehled výsledků za školu a výsledky jednotlivých tříd.

MŠMT zveřejnilo školy, které ve společné části maturitní zkoušky (MZ) dopadly nejlépe. Na stránkách MŠMT i na stránkách tisku se objevilo 10 gymnázií a 10 odborných škol, které ve společné části MZ dopadly nejlépe, a dále zveřejnilo v každém kraji trojici gymnázií a trojici odborných škol, jejichž výsledek byl v kraji nejlepší. Je zajímavé, jaké vášně tento ministrův krok rozpoutal.

Hejtmani, kteří bojovali proti spuštění státních maturit, se chtějí domáhat zveřejnění kompletního žebříčku soudní cestou. Školští odborníci i „odborníci“, kteří tvrdí, že maturity v podobě, ve které proběhly, nepřinesly nic nového a zbytečně se utrácely peníze daňových poplatníků, se předhánějí v argumentech, proč občan nutně musí kompletní výsledky znát. Hlas lidu pranýřuje PORG Václava Klause mladšího a diskutující neznalí věci se pouští do spekulací, jak je to možné a co se za tím skrývá. Několik dní po zveřejnění částečných výsledků, v nichž je patrný rozdíl ve výsledcích gymnázií a ostatních středních škol a z nichž je napříč republikou patrný i výborný výsledek žáků osmiletých gymnázií, se z krajských samospráv ozývá unisono hlas: „redukujme gymnázia a hlavně ta osmiletá!“

Průběhu a výsledkům společné části MZ se věnovala i republiková rada Asociace ředitelů gymnázií ČR. Text stanoviska se v dané chvíli precizuje a rada ho v nejbližších dnech zveřejní. Na jednání rady se věcně zhodnotily přínosy MZ, problémy, které je nutné vyřešit, pokud mají MZ jako srovnávací zkouška dále pokračovat, a rada se též shodla na doporučeních, které předá ministrovi a bude následně prosazovat jejich realizaci.

Osobně si myslím, že není potřeba výsledky maturit tajit, stejně tak jako je nesmyslné tajit zadání testů. Zveřejnění testů nechám na CERMATu či na MŠMT. Zveřejnit výsledky vlastní školy mi připadá v dané chvíli jako samozřejmé. I tyto výsledky jsou však pouze částečné. Podrobnou analytickou zprávu by měly všechny školy dostat od CERMATu v průběhu prázdnin.

Jak TO tedy dopadlo na Gymnáziu Nymburk?

Před rozborem výsledků je nutno poznamenat, že škola svými vnitřními pravidly maturantům mírně zkomplikovala volbu maturitních předmětů. Po maturitní generálce, v níž jsme se seznámili s podobou a obtížností testů jak v základní tak ve vyšší úrovni, jsme nechtěli dopustit, aby naše gymnázium opustil absolvent, který unikne k nejjednodušší variantě zkoušek (český jazyk a cizí jazyk v základní úrovni, bez matematiky). Pravidla pro výběr maturitních předmětů naleznete na jiném místě našeho webu. Studenti tak byli postaveni před volbu buď ve společné části MZ zvolit matematiku alespoň v základní úrovni, nebo zvolit zkoušku z cizího jazyka na vyšší úrovni. Zkoušku z matematiky tak zvolilo celkem 59 maturantů (!), tedy 2/3 ze všech studentů, kteří letos na naší škole studium končili.

S čím jsem spokojen:

  • Všichni studenti bez problémů zkouškami společné části prošli.
  • Jak z výsledků společné části, tak z výsledků profilové části bylo vidět, že přípravě na zkoušku věnovali jak studenti, tak jejich učitelé maximální pozornost.
  • Z celkového počtu 182 známek ze zkoušek společné části MZ (91x český jazyk a 91x matematika nebo cizí jazyk) padly jen 4 čtyřky a 24 trojek. Vše ostatní byly jen jedničky a dvojky.
  • Osvědčila se pravidla, která škola maturantům nastavila pro volbu maturitních předmětů.
  • Učitelé i moje zástupkyně, paní Drahotová, zvládli s přehledem složitou administrativu spojenou se zkouškami a udrželi nasazení po celé dlouhé maturitní období.
  • Pozitivní dojem mám i z nově zařazené obhajoby maturitní práce do trojice předmětů v profilové části zkoušky.

S čím spokojen nejsem:

  • Jen ve 31 případu volili naši maturanti vyšší úroveň zkoušky.
  • V některých případech jsem byl zklamán ze zkoušek z českého jazyka, kdy studenti jednoznačně podcenili přípravu na ústní část zkoušky.
  • Protože jsem soutěživý typ, mrzí mne, že mezi třemi gymnázii s nejlepšími výsledky ve Středočeském kraji není i naše škola.

 Podívejte se na tabulkový přehled výsledků!

Aktuální informace

24.04.2025

se konají v úterý 29.4.

26.10.2024

Rada školy dne 25. 10. schválila výroční zprávu o činnosti školy za rok 2023 - 2024.

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1942.

Narodil se 8. 11. 1923 v Nymburce, kde také prožil celý život (zemřel 29. 1. 1999).

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

James Joyce

2. únor 1903

Irský spisovatel James Joyce (1882-1941) opustil ve dvaceti letech své domovské město Dublin a odešel do Paříže. Jeho hlavním problémem byl nedostatek peněz.

Nejčtenější

04.04.2025

Čtvrtá alumni beseda ve školním roce 2024/2025 se v městské knihovně Nymburk uskuteční v úterý 8. dubna 2025 od 17.30 hodin. Naším hostem bude RNDr. Václav Kašička, CSc., z Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR. Tématem setkání bude Kapilární elektroforéza.

celý článek
07.04.2025

Přinášíme Vám pohled na právě prožitý týden ve Velké Británii očima studentek 4KA.

Ve dnech 29.3. - 4.4. jsme se třída 4KB a osm studentů z 4KA vydali na jazykový a poznávací kurz na jih Anglie. Vyrazili jsme v sobotu v odpoledních hodinách zářivým oranžovým autobusem. Další den brzy ráno už jsme úspěšně prošli pasovou kontrolou a náš autobus najel do vlaku, kterým jsme podjeli kanál La Manche.

celý článek
14.04.2025

Nymburk/Praha – Studenti semináře práva naší školy zažili den plný praktických zkušeností. V rámci dlouhodobé spolupráce s Právnickou fakultou Univerzity Karlovy se vydali přímo do srdce pražských práv, aby si na vlastní kůži vyzkoušeli simulaci rozvodového řízení.

celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.